46è. Viatge. Limousin, França. 1´5 maig 2024. Només ens queden 7 places.

Maig 2024. Sortida de les orquídies.

Més activitats a l'AGENDA DE NATURA, al lateral dret d'aquesta pàgina. Recordeu que si voleu rebre les nostres activitats, envieu-nos un mail amb el vostre nom a naturamaresme@gmail.com o enviar-nos un sms al 629 040 295, i les rebereu per sm

divendres, 25 de juny del 2010

De 6 a 12 carrils a la Ronda de Mataró!

No fem política ficció, sinó realitat: aqui teniu dues fotografies del pas de l'autopista per Argentona, al límit amb Mataró. Doncs bé, la Generalitat de Catalunya ja ha aprobat ampliar la ronda de Mataró i acabar les obres abans del 2013. On ara hi ha sis carrils(una de les fotos) n'hi hauran 12 (cal juntar les dues fotografies per tenir una idea de com quedarà. Us imagineu la resta del traçat?
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/175805-mataro-tindra-una-ronda-de-quatre-carrils-per-descongestionar-lautopista.html

dijous, 24 de juny del 2010

Neix la plataforma per aturar les noves autopistes que han d'atravessar el Maresme

Ahir dimarts 22 de Juny al vespre estava convocada la reunió per la creació de un equip de treball pel desenvolupament de una plataforma unificada i transversal de totes les persones i entitats preocupades pel futur del territori, i especialment per aturar les obres dels laterals de la Ronda de Mataró, que son el primer tram de la nova carretera C-31, futura via de desdoblament de la l’autopista C-32, que vol travessar tot el Maresme. I treballar per arribar a una nova proposta i model de mobilitat al Maresme.

En l’acte ens varem reunir representants de 23 entitats del Maresme, des de Montgat fins a Pineda i es va arribar al següent acord per unanimitat:

Creació de una plataforma conjunta per coordinar les entitats amb el nom de Coordinadora Preservem el Maresme amb l’objectiu de “que no ens trinxin la comarca” i el lema “Aturem el Pla de Mobilitat”
En l’acte s’organitzaren 3 comissions de treball ens les que s’hi varen repartir totes les entitats; Comissió tècnica - Comissió de comunicació - Comissió d’accions. I es van triar com a portaveus a Antoni Esteban i Lluís Mas.

La nova “Coordinadora Preservem el Maresme” s’obre a totes les entitats i persones que comparteixin el seu objectiu i convida a l’administració i partits politics a definir un nou model de mobilitat per la nostra comarca que compti amb la participació dels seus vilatans.

Es va acordar la propera reunió oberta de la coordinadora, pel proper dimecres dia 7 de juliol a les 20h Mataró en el local de l’Associació de Veïns del Camí de la Serra, per consensuar un manifest que expressi la voluntat conjunta de la Coordinadora, i del que se’n farà lectura en el proper “tall de la N-II” del programat pel 9 de Juliol, organitzat per les plataformes NO N-II del maresme. En la reunió del dia 7 també es començaran a presentar i consensuar els plans d’acció de les diferents comissions.

Relació d’entitats representades:

Plataforma Camí Ral de Premià de Mar – Rafael Anguera, Federació d'Associacions de Veïns de Mataró (FAVM) – Jesús Nieto / Àngel Prats, Plataforma Cívica de Vilassar de Mar – Antoni Esteban, Coordinadora NO-NII (Masnou, Premià i Vilassar de Mar,
Associació de veïns de la Xinesca (Vilassar de Mar, Associació de veïns del Camí de la Serra – Marta Gutiérrez / José M. Campaña, Opció per Vilassar(OPV) – Xavier Santamaria, Plataforma Cívica el Masnou 21 – Pere Compañó, Unió de Pagesos – Pep Riera, Toni Llimona,Plataforma Maresme – Joan Comas, Revolta Global Maresme -EA (Montgat) – Artur Galve, Trobades Alternatives del Baix Maresme – Fernando González,
Cooperativa de consum responsable de Premià de Dalt - Àngel Pagés, Plataforma El Roure de Dosrius - Jordi Pagés, Associació de Veïns de Cerdanyola (Mataró, Terra Verda (Grup ecologista del barri de Cerdanyola de Mataró, Plataforma Salvem la Vall de la Riera de Pineda – David Pavón, Fot-li castanya! (Canet de Mar) – Albert Herrero, PTP promoció del Transport Públic – Albert Gragera, Oil Crash Observatory (OCO) - Joaquim Ballebrera, Col·lectiu Ronda - Agnés Garcia, Associació de Veïns d’Argentona - Lluís Mas. A la qual s'adhereix l'entitat Natura, Francesc Navarro

diumenge, 20 de juny del 2010

Endrecerem o ens deixerem desendreçar el nostre territori?

Un territori sense normatives urbanístiques consolidades i que impliquin un desenvolupament sostenible i equilibrat del territori, i la protecció i conservació dels seus valors ambientals i paisatgístics, pot acabar alterat, densament urbanitzat i degradat. Aquí es on es troben diversos municipis, i en especial Argentona, on tot i que s'ha actuat decididament en projectes que podrien haver esgarrat la comunitat, aconseguint salvaguardar el territori, com l'ARE del Cros o la línea del tren orbital, tenim avui davant nostre nous projectes que pressionaran directament els espais agrícoles i forestals, com l'ampliació de les autopistes, o bé incrementaran en un futur la pressió urbanística pel desenvolupament de nous sòls urbanitzables.

Compartim aquestes reflexions amb diferents Plataformes que estant neixen aquests dies, com també amb l'interessant article que Lluís Mas publicava al darrer número de la revista de l'Associació de Veïns d'Argentona, el Banc de la Plaça (www.avargentona.com/banc/index.html)

Per Natura, fa temps que estem en un punt on podem triar per un territori equilibrat, ordenat i sostenible, o bé per malbaratar sòl, recursos i futur. La crisi ens ha donat un temps mort, però no tardarem gaire a continuar aquest viatge. Es per això que caldria estar ben preparats i disposar de les eines i del capital humà per defensar aquesta terra. No us sembla?