![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgeTfLRnSIxdBFvoxtEr9WaL2EuEXMFRofQzIRYoeqCNsHQpwn3cnI65I6IQWJxcSxswQvKWpkBNUo6zSLyUIlX-RMHSuFWb4wChvv-aA_HDQB3o0JHsP9i0IbA2YLMTAn6AZwaCsEpQI0/s400/trenorbital.jpg)
El document aprovat aquest dimecres dia 14.4 concreta les reserves de sòl necessàries per a la futura línia de tren i preveu lleugeres modificacions del traçat previst en el document aprovat inicialment. La línia orbital, que unirà Mataró amb Vilanova i la Geltrú a través dels municipis de la segona corona metropolitana, abastarà 120 quilòmetres en total 78 dels quals seran de nova construcció.
Tot i així, tot i ser una líniea necessària, implica l'afectació d'una part de la Baronia del Viver, així com l'extrem del Pla de Can Poi, i el bosc de la Casilla. No en resulta afectat, hores d'ara, el magnífic roure reboll del Mot del Ros, a la riera de Pins. Natura organitza per aquest cap de setmana una sortida guiada per conèixer els impactes i solucions d'aquest traçat per Argentona.