De 28 d'octubre a l'1 de novembre. 30è Viatge: Descobrim el Perigord (França). Natura, paisatges, senderisme i gastronomia. Queden 6 places.

Més activitats a l'AGENDA DE NATURA, al lateral dret d'aquesta pàgina. Recordeu que si voleu rebre les nostres activitats, envieu-nos un mail amb el vostre nom a naturamaresme@gmail.com o enviar-nos un sms al 629 040 295, i les rebereu per sm

dilluns, 15 de novembre de 2010

LA NOVA RONDA DE MATARÓ, NO ÉS EN REALITAT UNA NOVA RONDA URBANA

El que construiran és la continuació de la autopista de pagament en el tram de Mataró pel centre aïllant-la en La part central de la nova Ronda i desplaçar l’actual Ronda als laterals, evitant que els seus embussos afectin al transit de llarg recorregut, desplaçant les cues dels accessos a Mataró cap els nous laterals, cues que continuaran existint doncs el tramat urbà de Mataró no admet més flux de vehicles con els mateixos estudis ja ens diuen.

Poques coses bones tindrà pels Argentonins aquesta obra que submergirà la nostra vila en un important eix de comunicacions del Maresme i el corredor del Vallès, convertint la nostra riera un escalextric, més si tenim en compte la futura connexió amb el IV cinturó del que la C-60 en és el primer tram. Només aportarà
millores de accessibilitat al nord de Mataró i la millora de seguretat en l’accés a la Ronda de Mataró, millores que es podrien fer igualment, fins hi tot reduint l’impacte actual sobre el territori, si no sigues per les necessitats que una connexió de 2 autopistes i una nova carretera de desdoblament requereixen. Aquesta nova carretera paral·lela la Ronda Mataró/Maresme es construirà amb l’unic propòsit de seguir prorrogant els peatges a partir del 2021 al Maresme, incrementant els ja importants beneficis actuals de les concessionàries amb aquestes noves infraestructures. Recordem els escandalosos beneficis de l’autopista de Mataró del 60% de la facturació de les barreres.

El Maresme no es pot permetre una nova carretera, ja tenim una autopista que el travessa i que no està col·lapsada en absolut. El que hem de fer és gestionar-la per l’interès públic, millorar les seves connexions, respectant o millorant en tot cas el paisatge i la qualitat de vida dels habitants, principal actiu del nostre
territori, ja prou malmès i emprendre una nova mobilitat al Maresme del segle XXI.